Máte otázku? +421 903 603 630 (Po-Pá: 8:00-18:00)
Reklamácie a vrátenie
Pre čo najrýchlejšie vybavenie reklamácie odporúčame kontaktovať nás na e-mail: info@montinabytok.sk a priložiť fotodokumentáciu výrobku alebo jeho poškodenej časti. PROSÍME VÁS – FOTODOKUMENTÁCIU POŠKODENÉHO TOVARU ALEBO JEHO ČASTI NÁM ZAŠLETE PRED MONTÁŽOU. V prípade, že bude poškodená časť zmontovaná, nemusí byť reklamácia uznaná.
Rovnako ako sa nákup v našom e-shope riadi obchodnými podmienkami, tak aj reklamácie riešime podľa jasných vopred daných pravidiel reklamačného poriadku. Skôr ako nám reklamovaný výrobok pošlete, venujte prosím pár minút prečítaniu nasledujúceho textu. Ušetríme si tak prípadné sklamanie zo vzájomného nedorozumenia.
PLNÉ ZNENIE REKLAMAČNÉHO PORIADKU
Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok obchodnej spoločnosti Wequity s.r.o., identifikačné číslo 04610911, Vyšehradská 1349/2, Nové Mesto, 128 00 Praha 2, zapísané v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe oddiel C, vložka 250159, pre predaj tovaru prostredníctvom online obchodu umiestneného na internetovej adrese www.monti-nabytok.sk.
Oboznámenie sa s obchodnými podmienkami a týmto Reklamačným poriadkom je povinnosťou kupujúceho pred odoslaním objednávky tovaru na e-shope www.monti-nabytok.sk.
Kupujúci si je zásadne povinný nakupovaný tovar a jeho príslušenstvo pozrieť pri jeho prevzatí. Ak je tovar doručovaný dopravcom, kupujúci je predovšetkým povinný skontrolovať spolu s dopravcom počet dodaných balíkov, neporušenosť ich obalu, zistiť prípadné poškodenia a odchýlky okamžite uviesť do prepravného listu alebo odovzdávacieho protokolu.
Pri osobnom odbere v prevádzke je okamih prevzatia tovaru okamihom prechodu nebezpečenstva škody na tovar z predávajúceho na kupujúceho, pri doprave je týmto okamihom okamih prevzatia zásielky s tovarom od dopravcu.
Ak kupujúci neprehliadne alebo nezariadi prehliadku v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovar, môže uplatniť nároky z chýb zistiteľných pri tejto prehliadke, len ak preukáže, že tieto chyby mali tovar už v čase prechodu nebezpečenstvo škody na tovar (najmä mechanické poškodenia, chýbajúce príslušenstvo).
Ku každému tovaru sa prikladá daňový doklad, k niektorým druhom tovaru vyhlásenie o záruke (záručný list). Ak vyhlásenie o záruke nie je priložené k danému druhu tovaru, na uplatnenie záruky sa v zásade vzťahuje daňový doklad so zákonnými údajmi na uplatnenie záruky.
Pred prvým použitím je kupujúci povinný podrobne preštudovať podmienky prevádzky zariadenia.
Predávajúci odovzdáva tovar kupujúcemu v kvalite, ktorú predpisuje § 2161 Občianskeho zákonníka, teda:
- tovar má vlastnosti, ktoré si kupujúci s predávajúcim dohodli, a ak neexistuje dohoda, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej
- tovar je vhodný na účely, ktoré predávajúci uvádza alebo na ktoré sa obvykle používa predmet ný druh tovaru,
- tovar je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti,
- tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov
Ak tovar nemá vlastnosti uvedené v § 2161 Občianskeho zákonníka, má kupujúci právo požadovať dodanie nového tovaru bez chýb, pokiaľ to nie je vzhľadom na charakter chyby neprimerané. Ak sa chyba týka len súčasti tovaru, kupujúci môže požadovať len výmenu súčastí; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške. Ak je to však vzhľadom na povahu chyby neúmerné, najmä ak je možné odstrániť chybu bez zbytočného odkladu, kupujúci má právo na bezplatné odstránenie chyby.
Ak kupujúci neodstúpi od zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez chýb, na výmenu jeho súčasti alebo na opravu, môže požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že predávajúci nemôže dodať nový tovar bez chýb, vymeniť jeho súčasť alebo tovar opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nezjedná nápravu v primeranom čase alebo že by zjednanie nápravy spôsobilo kupujúcemu značné ťažkosti.
Lehota na uplatnenie záruky je 24 mesiacov. Predajca zodpovedá za chyby, ktoré boli na veci pri prevzatí a má sa za to, že chyba, ktorá sa vyskytne do 6 mesiacov, bola na veci už v čase prevzatia.
Pokiaľ nie je pre daný tovar výslovne uvedené inak, kupujúci je oprávnený uplatňovať práva z chybného plnenia 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom. Ak je tovar na základe oprávnenej záruky v servisnej opravovni, predávajúci túto dobu kupujúcemu predlžuje o čas, keď bol tovar v záručnej oprave.
Predávajúci nezodpovedá za chyby, ak:
- chyba bola na veci v čase prevzatia a pre takúto chybu bola dohodnutá zľava z kúpnej ceny
- ide o použitý tovar a chyba zodpovedá miere používania alebo opotrebovania, ktoré mal tovar pri prevzatí kupujúcim
- chyba vznikla na veci opotrebovaním spôsobeným bežným užívaním, alebo ak to vyplýva z povahy veci (napr. uplynutím životnosti)
- chyba bola spôsobená kupujúcim a vznikla nesprávnym používaním, skladovaním, nesprávnou údržbou
- zásahom kupujúceho alebo mechanickým poškodením
- chyba vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo vplyvu predávajúceho
Tovar na opravu môže byť odovzdaný predávajúcemu, u ktorého bol tovar zakúpený alebo autorizovaný servis, ktorý je na mieste predávajúceho alebo na mieste pre kupujúceho bližším.
Reklamácia je jednostranným právnym úkonom, ktorým kupujúci označí vytýkané chybné vlastnosti tovaru a zároveň oznámi, aký konkrétny nárok z zodpovednosti za chyby uplatňuje a požiadavku na spôsob informovania o vybavovaní reklamácie.
Kupujúci je povinný tovar reklamovať v čo najkratšom možnom čase od zistenia závady. Reklamovaný tovar musí byť doručený v balení, ktoré vylučuje jeho poškodenie. S tovarom ich kupujúci predkladá zásadne daňový doklad, dodací list, prípadne vyhlásenie o záruke, ak bol tovar dodaný alebo akokoľvek inak preukazuje oprávnenie na uplatnenie reklamácie.
Ak sa reklamácia považuje za oprávnenú, kupujúci má právo na úhradu nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením svojho práva.
Ak reklamácia nebude uznaná a zákazník trvá na oprave, predávajúci je oprávnený účtovať všetky náklady spojené s testovaním a nezáručnou opravou. Cena práce bude vopred dohodnutá na základe cenového návrhu autorizovaného servisného partnera. Tovar bude kupujúcemu vrátený po zaplatení nákladov podľa predchádzajúcej vety.
Predávajúci alebo ním poverená osoba rozhodne o reklamácii okamžite, v zložitých prípadoch do 3 (troch) pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas zodpovedajúci druhu výrobku alebo služby, ktorý je potrebný na odborné posúdenie chyby.
Reklamácie vrátane odstránenia chyby musia byť vybavené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 (tridsať) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci s koncovým zákazníkom preukázateľne nedohodne na dlhšej lehote.
Spôsob riešenia reklamácie a trvanie jej trvania je predávajúci povinný kupujúcemu písomne potvrdiť.
Uplatnený nárok nemôže kupujúci meniť bez súhlasu predávajúceho. Ak sa následne ukáže, že chyby tovaru sú nenapraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, kupujúci môže požadovať dodanie náhradného tovaru, ak o to požiada predávajúceho bez zbytočného odkladu po tom, ako mu predávajúci oznámil túto skutočnosť.
Zodpovednosť predávajúceho za chyby, ktoré sú podstatným alebo nepodstatným porušením zmluvy, sa vzťahuje na chyby tovaru vzniknuté v lehote 24 mesiacov od prevzatia, a to na chyby, na ktoré sa nevzťahuje zodpovednosť za kvalitu pri prevzatí.
Chyba sa považuje za podstatné porušenie zmluvy v prípade, ak by kupujúci neuzavrel zmluvu v prípade, že by chybu pri uzatváraní zmluvy predpokladal, v ostatných prípadoch ide o chybu, ktorá nie je podstatným porušením zmluvy.
Ak je chyba podstatným porušením zmluvy, kupujúci má podľa svojej voľby právo na dodanie novej veci, opravu, primeranú zľavu alebo na odstúpenie od zmluvy (s právom na vrátenie kúpnej ceny v plnej výške). Ak je chyba nepodstatným porušením zmluvy, kupujúci má právo na odstránenie chyby alebo primeranú zľavu.
Právo na dodanie novej bezchybnej veci, výmenu súčiastok, zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy má kupujúci bez ohľadu na povahu chyby, ak nemôže vec riadne používať pre opakovaný výskyt chyby po oprave alebo pre viac chýb.
Po oznámení vybavovania reklamácie (oprave, výmene, neuznaní reklamácie) je zákazník povinný tovar prevziať späť, a to najneskôr do 3 mesiacov od jeho odovzdania na reklamáciu.
Ak zákazník po skončení reklamácie požiada o doručenie tovaru do akéhokoľvek miesta mimo miesta uplatnenia reklamácie, tovar sa mu doručí na jeho náklady podobne ako pri predaji tovaru, ak nejde o oprávnenú reklamáciu.
Ak sa pri predaji konečnému zákazníkovi nesúlad s kúpnou zmluvou objaví do 6 mesiacov odo dňa prevzatia veci, považuje sa za rozpor existujúci už pri jej prevzatí, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo ak sa nepreukáže opak.
Ak predávajúci neodstráni chyby v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že neodstránia chyby, nákupca môže odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Ak sú nároky z chýb tovaru riešené dodaním náhradného tovaru, predávajúci je oprávnený požadovať, aby mu na svoje náklady kupujúci vrátil vymieňaný tovar v stave, v akom mu bol dodaný. Podobne platí úprava o vrátenie tovaru pri odstúpení od zmluvy.
Ak si uplatníte reklamáciu Tovaru:
a) počas prvých 12 mesiacov od kúpy Tovaru, môžeme Vašu reklamáciu zamietnuť len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia od Vás nebudeme vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie Vám poskytneme najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie;
b) po 12 mesiacoch od kúpy a takúto reklamáciu sme zamietli, v doklade o vybavení reklamácie uvedieme, komu môžete zaslať Tovar na odborné posúdenie. Ak zašlete Tovar na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znášame My bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak preukážete odborným posúdením Našu zodpovednosť za vadu Tovaru, môžete si reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Sme povinní Vám uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
V prípade, že ste podnikateľom, je Vašou povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli zistiť, najneskôr však do 3 dní od prevzatia Tovaru.
V prípade, že ste spotrebiteľ, máte právo uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri spotrebnom Tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia Tovaru.
Týmto sme Vás riadne poučili o Vašich právach, ktoré Vám vyplývajú z § 622 a z § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Uzatvorením Zmluvy potvrdzujete, že ste mali možnosť prečítať si podmienky reklamácie Tovaru.
Tento reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade so znením zák. č. 89/2012 Z. z., Občianskeho zákonníka, v účinnom znení, a so zák. č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení zmien a doplnení, otázky, ktoré ním nie sú upravené, sa riadia týmito všeobecne záväznými právnymi predpismi.
V Prahe 18.11.2022
Wequity s.r.o.